Kiire? Lasku- ja reskontrapalvelusta apua!

Kiire – tuttu tunne ja tekosyy

13.3.2017

Miksi kiire on riski bisnekselle?

Päivä on taas pulkassa. Tämänkin päivän aikana on tapahtunut paljon. Olet ollut monessa mukana, etkä ole ihan varma mihin aika on mennyt. Tuntuu, että olet tehnyt paljon töitä, mutta et ole saanut aikaan mitään näkyvää. Työnjälkeenkään et ole täysin tyytyväinen. Mihin tämä aika oikein menee?

Kiireen kanssa painii tänä päivänä moni yritys. Haasteeksi kiire muodostuu silloin, kun kaukonäkö muuttuu putkinäöksi ja liiketoiminnan kehittäminen muuttuu rutiineista selviytymisen taisteluksi.

Haasteeksi kiire muodostuu silloin, kun kaukonäkö muuttuu putkinäöksi ja liiketoiminnan kehittäminen muuttuu rutiineista selviytymisen taisteluksi.

Talouden hallinta on yrityksen elinehto. Jos kassa näyttää nollaa, ei tilanne ole helppo. Laskuttaminen ja saatavien hallinta on pääsääntöisesti rutiininomaista työtä, jonka tulisi pyöriä henkilökunnan lomista ja muista poissaoloista huolimatta – aivan joka päivä. Tänä päivänä yhä useampi yritys on valinnut taloushallinnon rutiinitöiden ulkoistamisen taatakseen tehokkaan prosessin niin laskujen välittämiseen, reskontran hoitamiseen kuin saatavien aktiiviseen valvontaan ja perintään sekä asiakkaiden palveluun maksuasioissa. On yrityksen etu, ja oikeus, että raha kotiutuu nopeasti ja se on investoitavissa yrityksen tarpeisiin. Harvoin tulee ajateltua, että laskun toimittaminen ripeästi vastaanottajalle tukee myös laskun vastaanottajan taloudenhallintaa, kun se voi maksaa laskunsa ajallaan. Näin jokainen laskuttajakin toimiiterveen talouden moottorina.

Ihan kaikkea ei tarvitse tehdä itse.

Yrityksen etu on myös keskittää ajankäyttö oman ydinliiketoiminnan tulevaisuuden varmistamiseen ja kehittämiseen. Yrityksen kaukonäköä olisi hyvä harjoittaa tunnistamaan muutostarpeita ja kehityskohteita, joilla osaltaan voisi estää kiireen ja paniikkinappuloiden käytön. Ajankäyttöä ja analyysia kaipaavat monet yrityksen luotonhallinnan kulmakivistä: asiakasvalinta, riskienhallinta, laskutus, myyntisaatavien hallinta, erääntyneiden prosessit ja näihin liittyvät asiakaspalvelutilanteet. Onneksi näissä voi myös turvautua ammattilaisen apuun – ihan kaikkea ei tarvitse tehdä itse.

Mitä jos sinäkin keskittyisit kiireen keskellä ensisijaisesti ydinliiketoimintasi kehittämiseen?

 

Lue lisää Lasku- ja reskontrapalvelustamme.

 

Share This